Första advent

Glad första advent allihopa!
 
Vi har faktiskt fått lite snö här i München och graderna har sjunkit men det är fortfarande inte som en vintern i Sverige. 
 
Har haft en ganska så intensiv vecka då jag i tisdagskväll packade mina väskor och lämnade värdfamiljen då situationen blev ohållbar. Eftersom residenset som man kan bo på var fullt, fick jag turen att flytta in med Josefin. Så nu bor jag i ett super bra och stort rum med eget badrum och ett litet kök och jag stortrivs.
 
En av dom stora fördelarna med att jag har flyttat in med en svensk är att jag längre inte behöver växla mellan tre språk på en dag haha. Blev ganska skrämd förra veckan när jag längre inte kunde hitta rätt böjning på svenska ord och skrev engelska meningar med verbet på slutet... 
 
Annat som hänt under veckan är att Jossan har färgat mitt hår, vi har gått powerwalks i isklatt snöregn, vi gick på julmarknad med klassen, diggade musik på starbucks och igår var vi och åt middag på hard rock café. Dock när vi skulle åka hem tog vi fel tåg och åkte alldelses för långt till Dachau för att bli kvar där i väntan på ett tåg att ta oss tillbaka. 
 
Blev ett långt skrivar inlägg, men ha det bra darlings!
 
 
 
(Fulaste bilden ever hahaha märkte inte ens att det stod en soptunna framför granen... ) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback