Onsdag

Hallo!

Hann inte blogga igår men idag så börjar jag skolan vid halv två så har mycket tid nu på morgonen.

Nu när jag har varit här i ett par dagars så börjar jag både känna mig mer säker i språket och allmänt. Den första dagen stod jag nog mest och log och sa " ja ja ja" när någon snackade med mig haha. Jag börjar även lära känna mer folk och även om jag är den näst yngsta på hela skolan så är det sköna människor att hänga med. Igår gick vi ett helt gäng och åt lunch på Marieplatzen (?) och jag drack öl för första gång sen jag kom hit, med tanke på att öl är billigare än vatten kanske jag får göra det till en vana ;) (skoja bara mamma!)

Idag är även första dagen det är kallt och regnigt, dem andra dagarna har det varit runt 25/30 grader varmt och sol så det har varit perfekt väder för att gå runt och lära känna staden.

Nej nu ska jag nog gå och göra mig i ordning innan skolan och mentalt förbereda mig på att för första gången själv åka dit med både buss, tåg och sedan tunnelbana... med mitt lokalsinne kan det ju gå hur som helst så håll tummarna för mig!

tsüss!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback